Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2016

Με όχημα τη γλώσσα και οδηγό την Επικοινωνιακή Προσέγγιση ταξιδεύουμε με παιδιά προσχολικής ηλικίας, αλλόφωνα και μη, στον κόσμο του «Ακανθούλη» Πίτσου Χαρίκλεια, Εκπαιδευτικός Α/θμιας Εκπ/σης, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Κονδύλη Γεωργία, Εκπαιδευτικός Α/θμιας Εκπ/σης, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια

Εισαγωγή
Ο αριθμός των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών έχει αυξηθεί σημαντικά μετά τις αμοιβαίες μετακινήσεις πληθυσμών μεταξύ των ευρωπαϊκών, αλλά και των τρίτων χωρών. Η ελληνική πραγματικότητα χαρακτηρίζεται από πολυπολιτισμικότητα, γεγονός που επηρεάζει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Πλέον στις τάξεις των σχολείων συναντάμε μαθητές που προέρχονται από διαφορετικά γλωσσικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. (Ευαγγέλου Ο, 2003:12). Η γλώσσα ήταν και εξακολουθεί να είναι αρωγός, ώστε να αμβλυνθούν οι δυσκολίες που εμποδίζουν την ομαλή ένταξη των παιδιών στο σχολείο. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στο ρόλο του νηπιαγωγείου σε χώρες υποδοχής μεταναστών για τη διατήρηση και υποστήριξη της ιδιοπροσωπίας των αλλοδαπών μαθητών. Προκειμένου η ένταξη να καταστεί ομαλή απαραίτητη είναι η ανάπτυξη αποτελεσματικών επικοινωνιακών σχέσεων η διαμόρφωση των οποίων επηρεάζει τη γλώσσα (Ευαγγέλου Ο, 2003:12). Ολόκληρο το άρθρο στην πηγή:http://srv-ipeir.pde.sch.gr/educonf/2/04ProsholikiAgogi/pitsou-kondili/pitsou-kondili.pdf
Την ιστορία του  Ακανθούλη που αναφέρεται στο άρθρο θα την βρείτε στο ιστολόγιό μου:http://marypaplanguage.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου